Webáruház nyitás feltételei és fontos tudnivalói

Tetszik sem vagy, a webáruház nyitás nem úgy működik, mint a varázslat, hogy csiribí-csiribá kész is van és dől a lóvé. Ugyanúgy szabályokhoz van kötve, mint bármelyik másik vállalkozás és ez nincs eléggé lekommunikálva azok számára, akiket a saját webáruház nyitása foglalkoztat. Ezért segítünk, tisztába teszünk a kötelezettségeidet illetően, hogy mely törvényeknek kell megfelelned és így még a büntetéseket is megúszhatod!

Webáruház nyitás feltételei és fontos tudnivalói

Webáruház nyitás feltételei

  • Kelleni fog valamilyen gazdálkodási forma (betéti társaság, korlátolt felelősségű társaság, egyéni vállalkozás, stb.)
  • Céges tevékenységi kör(ök) a termék, vagy szolgáltatás értékesítéshez szükséges (pl. Csomagküldő, internetes kiskereskedelem”)
  • Speciális termék esetén külön szakhatósági engedélyre van szükség az értékesítéshez
  • A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény 2009 júniusában módosított és 2009. október 1-jétől hatályos 3. § (1) bekezdése szerint köteles a webáruház tulajdonos kereskedelmi tevékenységét bejelenteni a székhelye szerinti jegyzőnél (Budapesten a kerületi önkormányzat jegyzőjénél). A bejelentés pedig illetékköteles!

Amik nem kerülhetik el a figyelmedet a webáruház nyitása után sem

Az előbb leírtak szerint eljártál és már meg is van a webáruházad. Üzemel és már eladásaid is vannak. De tudj róla, hogy az állammal kapcsolatos dalnak itt még nincs vége. Ugyanis a hatóságok próbavásárlások során ellenőrizhetik, hogy eleget tesz-e a webáruházad a tájékoztatási kötelezettségeinek, továbbá panasz esetén, a törvényben előírtak szerint jársz-e el.

Azt is ellenőrzik, hogy a webáruház megfelel-e a törvényi előírásoknak. Ezeknek kell meglenniük:

  • Adószám
  • Elektronikus elérhetőségünk
  • Telefonszámunk
  • Cégjegyzékszámunk és a kibocsátó cégbíróság megnevezése (vállalkozás esetén vállalkozói igazolvány számunk, és a kibocsátó okmányiroda megnevezése )
  • Ha engedélyhez kötött termékünk, vagy szolgáltatásunk van, akkor annak a meglétének igazolása, nyilvántartási szám feltüntetése
  • Fel kell tüntetni a kapcsolattartó személy nevét, a szerződés nyelvét (ha magyar, akkor is)
  • A megkötött szerződésünk írásban kötöttnek minősül-e, iktatják-e, illetve az a későbbiekben visszakereshető-e
  • A szerződésünk utal-e valamely magatartási kódexre, ha nem akkor is közölnünk kell a vásárlóval!
  • Az üzemeltetői adatok mindegyikének megadása kötelező, a weboldal tárhelyét biztosító cégre vonatkozóan is. A hatóságok kiemelt figyelmet szentelnek az adószám, és a cégjegyzék szám megjelenítésének megtörténtére is.

A vásárlók irányába történő kötelezettségeid:

  • A termékkínálat pontos meghatározása:  milyen termékeket, szolgáltatásokat kínálsz
  • A webáruházadban megjelent termékekkel kapcsolatos kötelező információk, amelyeket szintén meg kell jelentetned: A termékek nevei, és azok ismertetője magyar nyelven
  • Jó minőségű termék fotók
  • Akciós ár megjelenítése esetén, az akció időtartamának megjelölése
  • Áru, vagy szolgáltatás ellenértékének meghatározása, kiskereskedelmi felhasználók részére minden esetben a bruttó, áfával terhelt árral
  • Rendelési információk: a vásárlás regisztrációhoz kötött-e vagy sem. Továbbá mikor történik a megrendelések feldolgozása, visszaigazolása, teljesítése (Fontos: ha a termékleírásokhoz tartozó képek csak illusztrációk, akkor érdemes erről tájékoztatni a vásárlókat!) Ide tartozik a rendelés menetének ismertetése, hogy milyen lépéseket kell tennie a vásárlónknak a termékek megrendeléséhez.
  • A fizetési lehetőségeknek az ismertetése
  • A szállítás módjáról, a csomagolás módjáról, a házhoz szállítással kapcsolatos információkról pontos tájékoztatás a garanciavállalás és feltételeiről
  • Az „elállás jogának” ismertetése  és az elállás jogának gyakorlása esetén az ügyintézés menetének ismertetése: azaz milyen formában kell jeleznie a vásárlónak az elállási szándékát
  • Az általános szerződési feltételeket letölthetővé kell tenni a vásárló számára, de még hivatkozásként szerepelnie is kell a vásárlást követő visszaigazoló levélben is
  • Adatkezelési információk, amelyben tájékoztatva vannak a látogatók, a vásárlók az adataik kezelésének módjáról, tárolásának időtartamáról, továbbá az adatok törlésének illetve töröltetésének lehetőségéről
Online Marketing

Webáruház stratégia és üzleti terv

A webáruház marketing terv nélkül olyan, mint a rulett. Vagy be jön vagy nem, és mindent viszel vagy semmit. Ha nem akarod a véletlenre meg …

Elolvasom →
Online Marketing

A webáruház nyitás költségei

Még mielőtt egy triplacsavarral fejest ugranál a webáruház nyitás kalandjába, előtte érdemes tájékozódnod, hogy mennyibe kerül egy webáruház. Beavatunk téged azon kis titkokba, hogy milyen …

Elolvasom →
Ecommerce

Mit áruljak az interneten?

Munkanélküli vagy? Unod a főnöködet és saját vállalkozásra vágysz? Megszeretnél gazdagodni és nem minimálbérből tengetni napjaidat? Ezen kérdések után az merülhet fel benned, hogy mégis …

Elolvasom →
Online Marketing

Webáruház nyitás feltételei és fontos tudnivalói

Tetszik sem vagy, a webáruház nyitás nem úgy működik, mint a varázslat, hogy csiribí-csiribá kész is van és dől a lóvé. Ugyanúgy szabályokhoz van kötve, …

Elolvasom →
Gyakorlat

Webáruház nyitás buktatói

Ugye nem akarsz ideje korán csődbe menni? Nem is kell, ha odafigyelsz a cikkben található jó tanácsokra! Megtudhatod, mire kell figyelni saját webáruház nyitás esetén, …

Elolvasom →
Uncategorized @hu

Webáruház indítás: – Hogyan indítsak webáruházat? – 2. rész

Folytatódik a Hogyan indítsak webáruházat? kétrészes cikksorozatunk. Tovább boncolgatjuk a webáruház nyitás előnyeit, hátrányait, hogy mire kell oda figyelni és hogyan lehet elkerülni a buktatókat.  …

Elolvasom →
X

Elfelejtetted a jelszavadat?

Csatlakozz hozzánk!