Webáruház indítás: – Hogyan indítsak webáruházat? – 2. rész

Folytatódik a Hogyan indítsak webáruházat? kétrészes cikksorozatunk. Tovább boncolgatjuk a webáruház nyitás előnyeit, hátrányait, hogy mire kell oda figyelni és hogyan lehet elkerülni a buktatókat.  Jól tudjuk, hogy sokan esnek annak a tévhitnek az áldozatául, hogy azt hiszik, a saját webáruház nyitása sokkal egyszerűbb, mint egy offline bolt nyitás. De ez nem így van…

Webáruház indítás: - Hogyan indítsak webáruházat? - 2. rész

Ahogy egy fizikai bolt esetén is különös odafigyelést igényel az üzlet helye, berendezése, reklámja, ugyanilyen figyelmet követel a webáruház indítás is, csak esetében más tényezőkre kell odafigyelni.

Mi az, ami miatt jó üzletnek számít a webáruház indítás?

Az internet, a legolcsóbb információszerzési eszköz. Gyors és pontos. És ezzel a kettővel képes megtalálni azt, amire szükségünk, igényünk van. Így képes teret adni – akár a speciális – termékek, szolgáltatások értékesítésére.

Nincs szükség üzlethelység fenntartására, elegendő egy kisebb raktárkészlet, és minimális létszámú kollégák segítségével fenntarthatjuk. Pont emiatt válik olcsóvá a vásárlók részére, vagyis ezért jóval olcsóbb minden az interneten, mert nem kell rávágni azokat a pluszokat a termék árára, amibe került nekünk a beszerzése.  

Szóval rendelkezel egy speckós termékkel.  Csinálok vagy készítettetek hozzá egy aránylag profi kivitelezésű, de főleg keresőbarát weboldalt. Utána mindent megteszek azért,  hogy a webáruházam feljöjjön a kereső első tíz találatába. Közben várom, és eleget teszek a megrendeléseknek, amikből jó esetben egyre több és több lesz.

Mi a garancia arra saját webáruház nyitás esetén, hogy tényleg lesznek vevőim?

Főként az lesz a garancia, hogy az emberek mindig vevők az olcsó és az új dolgokra.

Persze nem tudhatod előre miből, mennyit fogsz eladni, de kétségtelen, hogy az e-kereskedelem egyre népszerűbb, úgyhogy egy kis webáruház marketing stratégiával biztosan eléred, hogy megtaláljanak a vevőid.

A webáruház nyitás legégetőbb kérdése: Hogyan fognak megtalálni az interneten?

Általában a weboldalakra 3 helyről futhatnak be a látogatók: 

Direkt megkeresés: Ennél az esetnél a látogatók szépen bepötyögik a honlap nevét, mert látták vagy hallottál valahol és ismerik.

Indirekt megkeresés: Akik valamilyen termékre, szolgáltatásra, témára kerestek a Google-ban.  De olyan is gyakran előfordul, hogy a weboldal tulaj fizetett hirdetéssel kerül fel a Google találati lista elejére, akkor ezt fizetett találatnak nevezik. De ha nem tett semmit azért, hogy különleges helyet kapjon a keresőben, hanem csak úgy a  többi találat között szerepel, azt természetes találatnak hívjuk. Az utóbbi viszont a keresőotpimalizálásnak lesz köszönhető.

Hivatkozás vagy átkattintás : Az interneten fellelt hivatkozásra kattintanak. Ez lehet egy e-mail, valamilyen más honlapon elhelyezett hivatkozás, banner vagy egyéb reklám, esetleg Facebook oldal.

Miben tér el a webáruház és a webbolt?

Egy webáruház nem egy, hanem jóval több termékfajtával, kategóriával kíván kereskedni. Ellenben a a webbolt (webshop) csak pár terméktípussal. A különbség elsősorban az optimalizálásban, a felépítésben mutatkozik meg.

A webáruház nyitás utáni legfontosabb lépés: a webáruház optimalizálás

Tisztázzuk le, amin a webáruház élete múlik, az főleg a megtalálhatósága. Egy nem kirívó, önmagáért kiáltó, ködbe veszett webáruház olyan, mint legolcsóbb és egyben legfinomabb pékség, ami a külváros szélén van eldugva. 

Fontos, hogy a webáruház felhasználóbarát legyen. Nem csak szép, de letisztult, könnyen áttekinthető, könnyű kezeléssel (pl.: egyértelmű és működő kosár és fizetés gombok), hanem legyenek rajta kényelmi és praktikussági eszközök egyaránt. Szűrők, keresők, lapozók. Célszerű  az akciók, a kedvezmények, a szezonális, a legnépszerűbb termékek folyamatos kommunikálása akárcsak a megbízhatóságunké. És nem felejtkezhetünk el a minőségi képi, szöveges vagy video tartalomról sem! Márpedig főként az utóbbiak fogják megalapozni a keresőoptimalizálásunkat.

A keresőoptimalizálás mindig a webáruház tervezésének időszakában kezdődik el, és miután elkészült a honlap, azután sem ér véget. 

Az, ha a Google legelején akarsz megjelenni a fizetett találatok között, az bizony drága buli lesz. Éppen ezért, mielőtt kiadod a megbízást valakinek a webáruház készítésére, érdemes rákérdezni: hogyan fogják biztosítani azt, hogy a webáruház a Google-ban az első oldalon szerepeljen?

Mennyibe kerül a saját webáruház nyitás?

·       Kezdjük a webáruház készítő programozó munkadíjával

·       Az át aszerint is alakul, hogy milyen funkciókkal akarjuk ellátni a webáruházat, így meglehetősen széles a skála, amiben az ár mozoghat. Egy 50 max 100 termékes minőségi webshop, ami már keresőoptimalizált, ki lehet hozno  600.000 Ft-ból. De egy több ezer termékkel rendelkező, automatikus rendszerrel bíró webáruház akár több millió forint is lehet. És ez akkor eddig ez csak a kivitelezés díja volt.

·       Megfontolandó, hogy egyedi vagy bérelt webáruházzal indít valaki vállalkozást. Az előbbi drágább, az utóbbi olcsóbb.

·       A profi fotós munkadíja, aki minőségi képeket készít a termékeinkről.

·       A szövegíró munkadíja, aki megírja a minőségi, informatív, de mégis szórakoztató termékelírásokat.

·       Általában van egy havi fenntartási díja is a webáruháznak. Ugyanis a webáruház, avagy webshop szoftverét rendszeresen kell frissíteni. Illetve a termékleírásokat és az árakat is át kell írni időnként. Kell valaki, azt ezt bizonyos gyakorisággal elvégzi.

·       A tárhely bérlés ára. Lényeges pont a jó és biztos tárhely megválasztása, mert ahol ingatag a szerver és emiatt néha nem elérhető a webáruházad, rövidesen csődbe is mehetsz.  Sokaknak elég csak egyetlen alkalommal beleszaladnia a műszaki hibába, és többé nem is akar majd ott vásárolni…

Persze ezek közül bármelyiken spórolhatsz, ha valóban értesz hozzá.

Mely lépéseket kell még megtenned a webáruház indítás előtt?

·       Kérj tanácsot szakértőktől, hogy melyik domain név lenne a webáruházadnak a legelőnyösebb!

·       Alaposan tanulmányozd a lehetőségeidet, hogy milyen webáruházkészítőt bízol meg!

·       Haladj a webáruház készíttetésével megadott szempontok, módszerek szerint! Minden kiesett hónap veszteséget hoz a nyakadra, arról nem beszélve, kitudja mikor áll elő valaki még jobb, még olcsóbb termékkel.

·       Tervezd meg előre marketinget, ami lehetőleg folyamatos legyen! Ha ez nem megy, keress olyan céget, akik erre specializálódtak.

·       Konzultálj jogi személyekkel! A webáruház indítás komoly jogi feltételekkel és követelményekkel jár.

·       Egy webáruház napi üzemeltetése teljes állással jár. A tulajdonosnak kutya kötelessége, hogy a webáruház termékeit kívülről fújja és mindegyiknek a szakértője legyen, különben nem lesz hiteles a vevő számára. Nem utolsó sorban pedig a hatékony webáruház indítás és fenntartása megköveteli, hogy a webáruház tulajdonosa számos online marketing eszköz használatába beletanuljon.

Online Marketing

Webáruház stratégia és üzleti terv

A webáruház marketing terv nélkül olyan, mint a rulett. Vagy be jön vagy nem, és mindent viszel vagy semmit. Ha nem akarod a véletlenre meg …

Elolvasom →
Online Marketing

A webáruház nyitás költségei

Még mielőtt egy triplacsavarral fejest ugranál a webáruház nyitás kalandjába, előtte érdemes tájékozódnod, hogy mennyibe kerül egy webáruház. Beavatunk téged azon kis titkokba, hogy milyen …

Elolvasom →
Ecommerce

Mit áruljak az interneten?

Munkanélküli vagy? Unod a főnöködet és saját vállalkozásra vágysz? Megszeretnél gazdagodni és nem minimálbérből tengetni napjaidat? Ezen kérdések után az merülhet fel benned, hogy mégis …

Elolvasom →
Online Marketing

Webáruház nyitás feltételei és fontos tudnivalói

Tetszik sem vagy, a webáruház nyitás nem úgy működik, mint a varázslat, hogy csiribí-csiribá kész is van és dől a lóvé. Ugyanúgy szabályokhoz van kötve, …

Elolvasom →
Gyakorlat

Webáruház nyitás buktatói

Ugye nem akarsz ideje korán csődbe menni? Nem is kell, ha odafigyelsz a cikkben található jó tanácsokra! Megtudhatod, mire kell figyelni saját webáruház nyitás esetén, …

Elolvasom →
Uncategorized @hu

Webáruház indítás: – Hogyan indítsak webáruházat? – 2. rész

Folytatódik a Hogyan indítsak webáruházat? kétrészes cikksorozatunk. Tovább boncolgatjuk a webáruház nyitás előnyeit, hátrányait, hogy mire kell oda figyelni és hogyan lehet elkerülni a buktatókat.  …

Elolvasom →
X

Elfelejtetted a jelszavadat?

Csatlakozz hozzánk!